cyfrowagospodarka.pl

Pas kulturystyczny

Ćwiczenia siłowe - nie tylko budowanie masy



W rzeczonym sklepie internetowym znajdziemy mnóstwo różnych „akcesoriów” niezwykle przydatnych podczas treningu i ćwiczeń siłowych. Wbrew powszechnie panującej opinii służą one nie tylko budowaniu masy mięśniowej. Przynoszą również szereg innych korzyści. Zmniejszają poziom „złego cholesterolu”. Wzmacniają serce. Poprawiają samopoczucie i ogólną kondycję organizmu. Spowalniają procesy starzenia. Zanim jednak zaczniemy czerpać ze wspomnianych dobrodziejstw i przystąpimy do dźwigania ciężarów, warto odpowiednio się przygotować oraz wyposażyć.



Pas kulturystyczny – stosuj mądrze a unikniesz kontuzji



Wykonywanie tego typu „operacji” wiąże się bowiem ze wzrostem ciśnienia w jamie brzusznej i wzmożonym naciskiem na kręgosłup. Pas kulturystyczny pozwala zmniejszyć odciążenie dolnych partii pleców, a w konsekwencji znacznie zminimalizować ryzyko kontuzji bądź poważniejszych urazów, takich jak na przykład uszkodzenie krążków międzykręgowych. Pod jednym warunkiem – jest właściwie wykorzystywany. Nasuwa się pytanie: co trzeba rozumieć pod pojęciem „właściwego wykorzystania”? Rzeczonego wspomagacza należy używać wyłącznie podczas treningu z dużym obciążeniem (wyciskanie, martwy ciąg, przysiady ze sztangą, itp.). Zbyt częste stosowanie sprawia bowiem, że mięśnie „rozleniwiają się” i przyzwyczajają do dodatkowego wsparcia. Pas kulturystyczny zazwyczaj umieszcza się na wysokości pępka. Jego szersza część powinna przylegać do odcinka lędźwiowego, natomiast węższa - do brzucha. Całość musi dobrze dopasować się do ciała, zapewniać wygodę, swobodę ruchów, a przede wszystkim oparcie.



Sportowo.pl
Szamarzewskiego 1 lok. 2
60-514 Poznań

Zobacz także:

Dbanie o ciało bez uwydatniania mięśni

Dbanie o ciało bez uwydatniania mięśni

2Koła & Ski - Rowery MTB

2Koła & Ski - Rowery MTB

Warsztaty kulinarne pod okiem eksperta

Warsztaty kulinarne pod okiem eksperta

Uwolnij swoje zmysły w tańcu

Uwolnij swoje zmysły w tańcu